Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2015 00:53 - Ако съм лавина
Автор: faktifakti Категория: Изкуство   
Прочетен: 2568 Коментари: 14 Гласове:
21

Последна промяна: 12.12.2015 12:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



***
Ако съм лавина устремена
по склона отвесен надолу,
защото не мога повече да стоя
в рамката горе , там на върха
дали ще ме посрещнеш..

Ако съм релси, свършващи над пропаст,
а ти си онзи скоростен влак,
дали до края ти ще стигнеш с горест
или ще спреш преди надолу полетял..

И ако имам остри ъгли. И равни са
страните ми на правилен квадрат,
дали ти ще заоблиш всеки ъгъл,
и траекторията ми шлифоваш
в идеално кръгъл вопъл..

Ако съм значeние , което не изменя
своя смисъл. Ще сложиш ли глава
на мен. Или замислено ще ме подминеш
във ново просветление вглъбен.

Ако съм врата пред приказка,
която свършва. И ти държиш
единствения ключ. Дали наистина
ще ме отключиш, дори да си отиде дръзко,
животът ни в един прекрасен миг..














Тагове:   лавина,


Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - От теб зависи, всичко това, за което ...
12.12.2015 01:15
От теб зависи, всичко това, за което питаш, да се случи.
Влюбеният мъж прави това, което пожелае жената.
цитирай
2. faktifakti - това е хипотетичен стих,
12.12.2015 09:01
отнася се за всеки, който се припознае :)

kvg55 написа:
От теб зависи, всичко това, за което питаш, да се случи.
Влюбеният мъж прави това, което пожелае жената.

цитирай
3. sestra - Прекрасно е.
12.12.2015 09:48
Какво нещо е поезията :)
цитирай
4. faktifakti - рядко се изразяваш така,
12.12.2015 11:48
нощес слънцето да не е преспало с теб :)

sestra написа:
Какво нещо е поезията :)

цитирай
5. sestra - Винаги казвам лека нощ
12.12.2015 12:47
faktifakti написа:
нощес слънцето да не е преспало с теб :)

sestra написа:
Какво нещо е поезията :)


на слънцето :)
цитирай
6. faktifakti - уау
12.12.2015 19:41
sestra написа:
faktifakti написа:
нощес слънцето да не е преспало с теб :)

sestra написа:
Какво нещо е поезията :)


на слънцето :)

цитирай
7. donchevav - Между лирически герой, лирически ...
12.12.2015 23:49
Между лирически герой, лирически говорител и автор често има разлика - но на мене ми се иска вече да прочета нещо, което не е "хипотетично", за някакъв имплицитен "всеки, който се припознае", а нещо, в което си ти, истинската. Според мене в това е смисълът на лириката - като жанр и като потребност. Мистификацията е хубав похват, но не и когато се използва единствен и само той. Може би не съм права и сигурно ще ме направиш на салата - както винаги, но така мисля:))))) Впрочем не си единствена - забелязвам, че доста познати в блога, когато коментирам нещо, написано от тях, казват: "Добре, съгласен съм, но това не съм аз, това е моят лирически..." Защо ли?:))))))),
Прегръдка, приятелко!
цитирай
8. faktifakti - добре ще напиша стих "аз съм летящо прасе" или "аз извънземното"
13.12.2015 09:13
и ще бъда аз , след като толкова искаш да ме припознаеш в лирическия герой.
но това е само чиста проба любопитство към личността ми. изкуството е метод за осъзнаване на ползващите го. я си помисли българските класици в какъв % са описвали различни типажи и в какъв % себе си. ти си учителка , не ме разочаровай с подобни размисли. не съм човек, който ще си развява прашките в стихотворна форма в блога.

donchevav написа:
Между лирически герой, лирически говорител и автор често има разлика - но на мене ми се иска вече да прочета нещо, което не е "хипотетично", за някакъв имплицитен "всеки, който се припознае", а нещо, в което си ти, истинската. Според мене в това е смисълът на лириката - като жанр и като потребност. Мистификацията е хубав похват, но не и когато се използва единствен и само той. Може би не съм права и сигурно ще ме направиш на салата - както винаги, но така мисля:))))) Впрочем не си единствена - забелязвам, че доста познати в блога, когато коментирам нещо, написано от тях, казват: "Добре, съгласен съм, но това не съм аз, това е моят лирически..." Защо ли?:))))))),
Прегръдка, приятелко!

цитирай
9. astrojozi19 - Поздрав мила Факти
13.12.2015 23:25
ще ме отключиш, дори да си отиде дръзко,
животът ни в един прекрасен миг..
Прекрасно, много въздействащо!
цитирай
10. faktifakti - благодаря ти :)
14.12.2015 00:09
astrojozi19 написа:
ще ме отключиш, дори да си отиде дръзко,
животът ни в един прекрасен миг..
Прекрасно, много въздействащо!

цитирай
11. donchevav - и ще бъда аз, след като толкова искаш ...
14.12.2015 23:21
faktifakti написа:
и ще бъда аз , след като толкова искаш да ме припознаеш в лирическия герой.
но това е само чиста проба любопитство към личността ми. изкуството е метод за осъзнаване на ползващите го. я си помисли българските класици в какъв % са описвали различни типажи и в какъв % себе си. ти си учителка , не ме разочаровай с подобни размисли. не съм човек, който ще си развява прашките в стихотворна форма в блога.

donchevav написа:
Между лирически герой, лирически говорител и автор често има разлика - но на мене ми се иска вече да прочета нещо, което не е "хипотетично", за някакъв имплицитен "всеки, който се припознае", а нещо, в което си ти, истинската. Според мене в това е смисълът на лириката - като жанр и като потребност. Мистификацията е хубав похват, но не и когато се използва единствен и само той. Може би не съм права и сигурно ще ме направиш на салата - както винаги, но така мисля:))))) Впрочем не си единствена - забелязвам, че доста познати в блога, когато коментирам нещо, написано от тях, казват: "Добре, съгласен съм, но това не съм аз, това е моят лирически..." Защо ли?:))))))),
Прегръдка, приятелко!



:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Мило мое летящо прасе, прости ми! Ти наистина си извънземно! Прегръдка!
цитирай
12. distrelets - С огромно уважение и харесване на. . ...
15.12.2015 09:25
С огромно уважение и харесване на ...
14.12 23:41
С огромно уважение и харесване на стиховете ти - ще кажа, че мисля като Вени :). Винаги страниш от написаното, но аз подозирам, че не е точно така. Мисля, че стиховете са начин на изразяване на душевността на този , който ги пише. Че ги изстрадва и "играе" , така, както актьорите преживяват героите си, дават частичка от душата си и често се припознават с героите си. Досегът ми с поети, композитори и хора на изкуството ме е карал да мисля, че всичко е преживяно по някакъв начин, а не е просто "лирически герой". И защо реши, че откровеността е "развяване на прашки" ? Извине ме за моята откровенст сега, но винаги се чудя защо се отдръпваш от написаното, все едно е просто нещо, което е faktifakti :)))! Не е любопитство. Разсъждавам си. Поздрави, с най-добри пожелания!
Диди
distrelets
Допълвам коментара, защото излизам като анонимна, когато пиша от телефона :)))
И ако имам остри ъгли. И равни са
страните ми на правилен квадрат,
дали ти ще заоблиш всеки ъгъл,
и траекторията ми шлифоваш
в идеално кръгъл вопъл..

Дано никой не те шлифова, че така си си екстра :)))
цитирай
13. faktifakti - обичкам те скъпа
18.12.2015 21:56
donchevav написа:
faktifakti написа:
и ще бъда аз , след като толкова искаш да ме припознаеш в лирическия герой.
но това е само чиста проба любопитство към личността ми. изкуството е метод за осъзнаване на ползващите го. я си помисли българските класици в какъв % са описвали различни типажи и в какъв % себе си. ти си учителка , не ме разочаровай с подобни размисли. не съм човек, който ще си развява прашките в стихотворна форма в блога.

donchevav написа:
Между лирически герой, лирически говорител и автор често има разлика - но на мене ми се иска вече да прочета нещо, което не е "хипотетично", за някакъв имплицитен "всеки, който се припознае", а нещо, в което си ти, истинската. Според мене в това е смисълът на лириката - като жанр и като потребност. Мистификацията е хубав похват, но не и когато се използва единствен и само той. Може би не съм права и сигурно ще ме направиш на салата - както винаги, но така мисля:))))) Впрочем не си единствена - забелязвам, че доста познати в блога, когато коментирам нещо, написано от тях, казват: "Добре, съгласен съм, но това не съм аз, това е моят лирически..." Защо ли?:))))))),
Прегръдка, приятелко!



:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Мило мое летящо прасе, прости ми! Ти наистина си извънземно! Прегръдка!

цитирай
14. faktifakti - но аз наистина ги измислям, както готвя манджите :) прегръдки
18.12.2015 21:57
distrelets написа:
С огромно уважение и харесване на ...
14.12 23:41
С огромно уважение и харесване на стиховете ти - ще кажа, че мисля като Вени :). Винаги страниш от написаното, но аз подозирам, че не е точно така. Мисля, че стиховете са начин на изразяване на душевността на този , който ги пише. Че ги изстрадва и "играе" , така, както актьорите преживяват героите си, дават частичка от душата си и често се припознават с героите си. Досегът ми с поети, композитори и хора на изкуството ме е карал да мисля, че всичко е преживяно по някакъв начин, а не е просто "лирически герой". И защо реши, че откровеността е "развяване на прашки" ? Извине ме за моята откровенст сега, но винаги се чудя защо се отдръпваш от написаното, все едно е просто нещо, което е faktifakti :)))! Не е любопитство. Разсъждавам си. Поздрави, с най-добри пожелания!
Диди
distrelets
Допълвам коментара, защото излизам като анонимна, когато пиша от телефона :)))
И ако имам остри ъгли. И равни са
страните ми на правилен квадрат,
дали ти ще заоблиш всеки ъгъл,
и траекторията ми шлифоваш
в идеално кръгъл вопъл..

Дано никой не те шлифова, че така си си екстра :)))

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: faktifakti
Категория: Поезия
Прочетен: 3088626
Постинги: 949
Коментари: 9090
Гласове: 23349
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930