Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2013 22:53 - Смучещи виолетки
Автор: faktifakti Категория: Поезия   
Прочетен: 8882 Коментари: 41 Гласове:
29

Последна промяна: 29.01.2013 09:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image



***
Когато тялото ми се разпада
на разочарования,
ги гледам безпомощно -
малки златни рибки илюзии,
които отплават в различни посоки..
Спирам да съществувам.
Само водорасли от лъчи изплуват,
косите ми .. и напомнят , че ме е имало.


***
Пред лабиринта на живота
сме в кутии с букви.
Аз излизам от четириъгълника си
и стъпвам по коридорите на времето,
където бродиш ти,
и търсиш път към мен.
Излизането е химера.


***
Аз съм мъх в основата на дърво.
По мен падат листа,
растат ядливи и отровни гъби.
Обвивам хладни камъни,
а на ушенцата ми кацат пеперуди..
Намятам раменете си с папрат
и гледам в кафяво до призрачно
през мъглата - края на клоните.


***
Аз мога да яздя
пластмасово конче от лунапарка
в измислено горе.
И балонът ми за издигане
да е старият чайник на баба,
който свири мехурчета и пуска
смучещи виолетки вместо чай
в замечтаната ми чаша
над измисленото горе..


***
Ако си беден, измайстори
райски кът от казана с боклук.
Сложи му канализация,
барометър и спасителен пояс.
Вземи една мармозетка за компания
и папагал за самочувствие..
И готово. Животът от казана
се превръща в кораб за пътешествия.
Напред към хоризонта
на свободата,
.. в мозъка.


***
Наблюдавам в един мозък
зъбчати колелца,
манивелки, захарни петлета,
кукувица и паяжинки по кабелите.
Ослепяват  ме само крушките,
които светват на всяко всмукване
належащи нужди.
Питам най - ярката :
Как ти е името -
материя или дух ?
А тя ми намига на късо..



Тагове:   илюзии,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kleopatrasv - Аплодисменти. . . Животът се пре...
28.01.2013 22:58
Аплодисменти...
Животът се превръща в кораб за пътешествия...
Как ти е името?
цитирай
2. sestra - :)) няма да питаш мозъка
28.01.2013 23:04
такива сложни работи, той винаги дава на късо по важни теми :D И в химерите е хубаво, голяма работа.
цитирай
3. karaiany - Като златната рибка от проказките ...
29.01.2013 06:57
Като златната рибка от проказките си ! Вадиш малки чудеса - пожелания.
За всекиго по нещо има :)
Това с пласмасовото конче от лунапарка е мое. Заплюх си го ! :)))
цитирай
4. monaliza121 - Привет!:)
29.01.2013 07:56
Намятам си морето като к/х/риле и пак към хоризонта...
Винаги се намира какво да наметнеш, ако си пътешественик.:)
цитирай
5. pcelata - Добро утро миличка.
29.01.2013 08:13
...и папагал за самочуствие...
Ужасно ми хареса.Топли поздрави от мен.
цитирай
6. didoignatov - Добро утро, Ева! ;-)
29.01.2013 09:02
Намигам ти на късо... и отлитам с балона ми за издигане...
от високо пак изглеждаш голяма,
а това не се отдава на всеки.
Голяма си! Ще те чета и на децата си и на внуците.
Ще си купя шапка, за да я свалям като те чета.
Приятен ден!
цитирай
7. faktifakti - покланям се винаги пред овации. благодаря.
29.01.2013 09:55
kleopatrasv написа:
Аплодисменти...
Животът се превръща в кораб за пътешествия...
Как ти е името?

цитирай
8. faktifakti - понякога, само понякога..
29.01.2013 09:56
sestra написа:
такива сложни работи, той винаги дава на късо по важни теми :D И в химерите е хубаво, голяма работа.

цитирай
9. faktifakti - знаеш ли колко вицове има за златната рибка? радвам се, че ти харесаха балончетата
29.01.2013 09:58
благодаря ти за милите думи.

karaiany написа:
Като златната рибка от проказките си ! Вадиш малки чудеса - пожелания.
За всекиго по нещо има :)
Това с пласмасовото конче от лунапарка е мое. Заплюх си го ! :)))

цитирай
10. faktifakti - здрасти , съгласна съм с теб, дали намятане с море или мечти , важното е да се следва хоризонта.
29.01.2013 09:59
monaliza121 написа:
Намятам си морето като к/х/риле и пак към хоризонта...
Винаги се намира какво да наметнеш, ако си пътешественик.:)

цитирай
11. faktifakti - нали знаеш , ако имаш папагал и му повтаряш ' аз съм велик' и той повтаря завалията,
29.01.2013 10:01
докато не си повярваш. усмивки.
pcelata написа:
...и папагал за самочуствие...
Ужасно ми хареса.Топли поздрави от мен.

цитирай
12. faktifakti - цар си на комплиментите. как да не те обича човек.
29.01.2013 10:03
пак погали самолюбието ми , а това си е чиста проба грях.

didoignatov написа:
Намигам ти на късо... и отлитам с балона ми за издигане...
от високо пак изглеждаш голяма,
а това не се отдава на всеки.
Голяма си! Ще те чета и на децата си и на внуците.
Ще си купя шапка, за да я свалям като те чета.
Приятен ден!

цитирай
13. makont - Свободата в мозъка сигурно настъпва, когато излезеш от четириъгълника си,
29.01.2013 10:13
зъбчатите колелца и манивелките са смазани от кукувиците, а някакъв вятър е отвял всичките паяжини. С папагал няма да е скучно. Усмивки!
цитирай
14. hristo27 - Колкото нестандартно, толкова и ...
29.01.2013 11:53
Колкото нестандартно, толкова и интригуващо!
цитирай
15. faktifakti - съмнявам се, че някога настъпва истинската свобода на мозъка.
29.01.2013 11:56
голяма какафония са атрибутите му, нали ? сърдечен поздрав от мен.

makont написа:
зъбчатите колелца и манивелките са смазани от кукувиците, а някакъв вятър е отвял всичките паяжини. С папагал няма да е скучно. Усмивки!

цитирай
16. eksplozia - faktifakt
29.01.2013 12:38
писаното слово е ценно когато ти даде материал за мислене, а тук има много....:))))
цитирай
17. jabalka - Поздрави Факти!
29.01.2013 13:04
!!! - Материя ще да е била - ослепява , намига на късо...:)))
Благодаря за удоволствието!

Рибката със шнорхел е попадение!
цитирай
18. faktifakti - имам слабост към нестандартността в различните й форми.
29.01.2013 13:05
hristo27 написа:
Колкото нестандартно, толкова и интригуващо!

цитирай
19. faktifakti - благодаря ти мила. за мен е комплимент да чуя такива думи от теб.
29.01.2013 13:06
eksplozia написа:
писаното слово е ценно когато ти даде материал за мислене, а тук има много....:))))

цитирай
20. coacoa11 - :) Тук съм - една мармозетка за компания,
29.01.2013 13:49
винаги готова за твоите пътешествия!
цитирай
21. findly - Днес
29.01.2013 14:02
първото е за мен!
А за утре ... още не знам, но със сигурност ще открия подходящото при теб!
Благодаря за подкрепата!
цитирай
22. faktifakti - Само си представи - рибка с шнорхел и бутилка кислород - голям смях.
29.01.2013 15:13
Усмивки и благодаря, че намина.

jabalka написа:
!!! - Материя ще да е била - ослепява , намига на късо...:)))
Благодаря за удоволствието!

Рибката със шнорхел е попадение!

цитирай
23. faktifakti - Мармозетките са хипер чувствителни създания,
29.01.2013 15:16
умират, ако спрат да бъдат обичани / от тъга/.
Щом си готова, ще има и други пътешествия. С добра компания е винаги по - интересно.

coacoa11 написа:
винаги готова за твоите пътешествия!

цитирай
24. faktifakti - Първото има продължение , защото приказките винаги са с щастлив край:
29.01.2013 15:26
А светлината - опитния рибар
издърпва с нежната си мрежа
всяка моя клетка съвършенство
и ме сглобява отново в себе си.
Блестя под слънцето ..

Сега се усмихни лекичко.

findly написа:
първото е за мен!
А за утре ... още не знам, но със сигурност ще открия подходящото при теб!
Благодаря за подкрепата!

цитирай
25. elineli - И аз имам
29.01.2013 20:20
замечтана чаша! По нея към горето се катерят пет весели овчици. Понякога сутрин си казвам - ами ако са успели !?( всъщност всяка вечер тайно им стискам палци - да успеят!)

Бонжур, ХармонИ! Приятно виолетково ми беше! :)
цитирай
26. ishchel - Усмивки Факти,
29.01.2013 21:37
Чудесни са...
Прегръдки от мен...силни:)
цитирай
27. rustocks - Излизането е химера.
30.01.2013 01:48
сладки капчици жизненост,
които се стичат по стените на рая
цитирай
28. forgiveness - Може да не ти допадне...
30.01.2013 10:06
..една моя асоциация, но твоето:
"Аз мога да яздя
пластмасово конче от лунапарка
в измислено горе..."
ми напомни(носталгично) едно старо, но ПРЕКРАСНО стихче:
"... Свети във морето
на детските игри
бисерче, което
ни прави по–добри…"

Такива думички са вълнуващи (поне за мене е така)!
Дано да е топъл и добър денят ти!


цитирай
29. faktifakti - хубава асоциация. благодаря.
30.01.2013 16:11
forgiveness написа:
..една моя асоциация, но твоето:
"Аз мога да яздя
пластмасово конче от лунапарка
в измислено горе..."
ми напомни(носталгично) едно старо, но ПРЕКРАСНО стихче:
"... Свети във морето
на детските игри
бисерче, което
ни прави по–добри…"

Такива думички са вълнуващи (поне за мене е така)!
Дано да е топъл и добър денят ти!



цитирай
30. solinvictus - Когато тялото ми се разпада на ...
30.01.2013 23:23
Когато тялото ми се разпада
на разочарования,
ги гледам безпомощно -
малки златни рибки илюзии,
които отплават в различни посоки..

Екселенте ,Факти!!!
Удоволствие е да те чета!
Обичаш ли приказки .....или да ходиш на куклен театър?
цитирай
31. qbylkovcvqt - Когато тялото ми се разпада на ...
30.01.2013 23:27
Когато тялото ми се разпада
на разочарования,
ги гледам безпомощно -
малки златни рибки илюзии,
които отплават...

***

И балонът ми за издигане
да е старият чайник на баба,
който свири мехурчета и пуска
смучещи виолетки вместо чай
в замечтаната ми чаша...

Разкошни образи преживяна фантазия. И красиво, и с малко тъга...
Всяка строфа-стихотворение заслужава отделна страничка.

цитирай
32. blagovestie - има много диаманти тук
31.01.2013 07:08
Човешкия мозък е нещо велико. Дори способността всеки да види и намери тук нещо за себе си, да го прекара навътре, към дълбините си, да присвои и препрограмира част от теб за себе си. И още не е разгадан. Дори когато ровиш в нечий мозък не знаеш до какви последствия ще доведе. Непредвидими процеси протичат в него...

Хубаво е, интригуващо, любопитно и обогатяващо, когато надникнеш в нечие богато въображение, както се случва тук. Чуден процес, оставящ следи и у теб.

Но душата... е най-великото творение на Бог. Поради уникалността във Вселената на всяка. Заради странния обмен и взаимодействие с всички останали. И не само...

Стиховете ти са прекрасни! Тази дума е клише, но пък е напълно вярна!
цитирай
33. faktifakti - Ти си прекрасна с твоите ефирни размисли.
31.01.2013 14:38
elineli написа:
замечтана чаша! По нея към горето се катерят пет весели овчици. Понякога сутрин си казвам - ами ако са успели !?( всъщност всяка вечер тайно им стискам палци - да успеят!)

Бонжур, ХармонИ! Приятно виолетково ми беше! :)

цитирай
34. faktifakti - И от мен, и много топли усмивки.
31.01.2013 14:39
ishchel написа:
Чудесни са...
Прегръдки от мен...силни:)

цитирай
35. faktifakti - Да обичам приказки за големи деца. Както и съвременния куклен театър.
31.01.2013 14:40
solinvictus написа:
Когато тялото ми се разпада
на разочарования,
ги гледам безпомощно -
малки златни рибки илюзии,
които отплават в различни посоки..

Екселенте ,Факти!!!
Удоволствие е да те чета!
Обичаш ли приказки .....или да ходиш на куклен театър?

цитирай
36. faktifakti - Твоята нежна душевност е почувствала стиховете ми истински. Благодаря.
31.01.2013 15:00
qbylkovcvqt написа:
Когато тялото ми се разпада
на разочарования,
ги гледам безпомощно -
малки златни рибки илюзии,
които отплават...

***

И балонът ми за издигане
да е старият чайник на баба,
който свири мехурчета и пуска
смучещи виолетки вместо чай
в замечтаната ми чаша...

Разкошни образи преживяна фантазия. И красиво, и с малко тъга...
Всяка строфа-стихотворение заслужава отделна страничка.


цитирай
37. faktifakti - Да , целта ми е да предизвиквам размисли у читателите .
31.01.2013 15:03
Благодаря ти за изчерпателния анализ. Аз не мога да пиша дълги коментари .

blagovestie написа:
Човешкия мозък е нещо велико. Дори способността всеки да види и намери тук нещо за себе си, да го прекара навътре, към дълбините си, да присвои и препрограмира част от теб за себе си. И още не е разгадан. Дори когато ровиш в нечий мозък не знаеш до какви последствия ще доведе. Непредвидими процеси протичат в него...

Хубаво е, интригуващо, любопитно и обогатяващо, когато надникнеш в нечие богато въображение, както се случва тук. Чуден процес, оставящ следи и у теб.

Но душата... е най-великото творение на Бог. Поради уникалността във Вселената на всяка. Заради странния обмен и взаимодействие с всички останали. И не само...

Стиховете ти са прекрасни! Тази дума е клише, но пък е напълно вярна!

цитирай
38. mariniki - малки поетични приказки...
01.02.2013 17:09
родени от уникалното ти виждане и усещане на света....
а рибките - илюзии са красиви фантазии, за спасение от тривиалното
в търсене на нещата които ни привличат... прелест си..
цитирай
39. solinvictus - Имах една учителка, която казвз...
04.02.2013 18:38
Имах една учителка ,която казвзаше ,че ако искаш да разбереш един човек дали е добър и възпитан трябва да го заведеш на куклен театър ...и по реакциите му ще познеш ! :)
цитирай
40. faktifakti - благодаря мила
08.02.2013 21:04
mariniki написа:
родени от уникалното ти виждане и усещане на света....
а рибките - илюзии са красиви фантазии, за спасение от тривиалното
в търсене на нещата които ни привличат... прелест си..

цитирай
41. faktifakti - имам присантимант към куклените театри. гледала съм уникални постановки.
08.02.2013 21:05
solinvictus написа:
Имах една учителка ,която казвзаше ,че ако искаш да разбереш един човек дали е добър и възпитан трябва да го заведеш на куклен театър ...и по реакциите му ще познеш ! :)

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: faktifakti
Категория: Поезия
Прочетен: 3087871
Постинги: 949
Коментари: 9090
Гласове: 23348
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930