Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2022 14:14 - За двадесет и пет часа
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5332 Коментари: 13 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                           Посвещава се на Г.С., да си го ползва, като мой биограф

Беше във втората половина на 80- те години
Имах важна задача във фармацевтичен завод-пластмасовите банки да са с повишена прозрачност, над 70%, за да може свободно да се вижда съдържанието им  и да се осъществява контрол!Нашият,заводски продукт беше с  прозрачност малко над 60 %, което беше недостатъчно...

 Възложиха проблема на мен! Проучих литературата. За целта, като модификатор се препоръчваше сорбитол- висш алкохол. Колкото е по-висш един алкохол, като се тръгне от глицерина, толкова е по сладък ! Пробвах с препоръчаните концентрации Резултатите бяха на границата, което не е достотъчно, трябва да има и резерв. Но ме смущаваше друго Цялото, огромно хале миришеше на прегоряла захар, все едно съм в сладкарски цех! Търсех друго, бях наясно какво да бъде, но не го откривах Пробвах с цеолити, но бързо ги отписах Имах уговорен ден за експеримент във Фармацевтичния завод! В предходния ден имах важна среща във ВХТИ Но, мисълта ми беше ангажирана с утрешния ден. Аварийно, имах проби със сорбитол, бяха готови! Но бях наясно ,че те няма да са решението. По пътя с към Нефтокомбината се сетих, че все пак трябва да анализирам американските проби, дадени за понижаване киселинността на полимера, всеки момент хората можеше да дойдат! Но там аз вече бях намерил решение  Хидратна вар, която свърши чудесно работата и беше в пъти по- евтина!
И, изведнъж ми просветна ,че това, което търся е чакащото на бюрото ми нещо-американското !Понеже не е наше, бях го изключил
Нямах търпение, като пристигнах ,направо хвърчах ! Трябваше да оправя и командировачното  Направих пробите в широк диапазон-от десет пъти по-ниски концентрации,  до два пъти по високи!

Успях и  да пресовам пластина за анализ от пробата ,която нарочих за успешна Онемях- гонеше 80 %

На следващия ден ,  преди обяд, бях в завода Хората ме чакаха! Екипиран като космонавт, пристъпих към получаването на банките! Видимо бяха добри Потвърждаваха това и  хората , които работеха на шприцгусмашината постоянно!

Преместих се в лабораторията ,за определяне на прозрачността им
Най- добрите проби със сорбитол бяха с около 70% прозрачност, но същите с американския продукт да го нарека/ ползван и при аспирина за неутрализатор на киселините/ бяха с над 75 до почти 80 %,което  ме удовлетворяваше напълно
Бяха изминали 25 часа от момента ,в който се сетих, че мога да ползвам " американеца", до пълното доказване на ефективността му!

Интересното при него беше, че въпреки  поне три пъти по- голямата си тежест  от сорбитола, даваше оптимален резуптат при шест пъти по - ниска концентрация-още едно печелившо перо!

Физическите анализи обясниха парадокса !
Че " американецът" действа по противоположен на сорбитола механизъм! Тълкуването е за специалисти, но и с тях си имах проблеми, докато го проумеят ?Защото в книгите пишело друго?

Затова не се доверявам сляпо на написаното
Най общо резултатът беше потвърждение на максимата ,че крайностите си приличат
Дойдоха американците Аз вече имах резултатите с продукта им! Безупречен , но същите бяха и с хидратната вар!
Каза им се ,че имаме отлични резултати с техния продукт, но имаме и друго решение и в връцете на производството е, да решат, кой вариант да предпочетат? Цената също е определяща!

И тогава им се каза, какво друго сме постигнали! Не можеха да повярват? Продуктът им никога не се  е ползвал в тази област! Получих обичайните в този случай, заслужени похвали!
А те - уверението, че за тази цел, продуктът им със сигурност ще се ползва!И производството ,и потребителят го харесват и искат!
На следващата година в получения сертификат за приложение на продукта  беше влючена и възможността да подобрява прозрачността на пластмасите!

И дори след седемнадесет години, като проверих, собственикът вече беше външен, още се работеше по тази рецепта Междувременно бях подготвил нова, но те не искаха да я сменят!

Никой не бяга от доброто!
Само нашите млади бягат навън, но те не разбират от добро!?






Гласувай:
29



1. nedovolen - Не знам на кой гс си го посветил, не ме ...
11.09.2022 14:57
Не знам на кой гс си го посветил, не ме интересува. Не съм много в час, затова, което пишеш.
Знам едно, което преди малко писах.
Пчелата никога не си губи времето, да обяснява на мухата разликата между меда и л.ното.
ПС - забравих да сложа
:)))
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
11.09.2022 15:31
nedovolen написа:
Не знам на кой гс си го посветил, не ме интересува. Не съм много в час, затова, което пишеш.
Знам едно, което преди малко писах.
Пчелата никога не си губи времето, да обяснява на мухата разликата между меда и л.ното.
ПС - забравих да сложа

Не го приемам с нужната тежест, но се закани ,че щярл да пише, че от човешка гледна точка- да му помогна със случили се, наистина ,неща!
А пък ,той ако пише научна фантазия или ,каквато ще да е друга, пущам го да пасе самостоятелно
Той има качества в тази посока!
Отлично сравнение, но мухата ,ако нагази в меда ,ще загази сериозно Това пчелата няма да и позволи!
:)))

цитирай
3. leonleonovpom2 - Ако някои мухи, наистина се завъ...
11.09.2022 15:34
Ако някои мухи, наистина се завъртят , за да изпуснат коремното си съдържание в постинга, предупреждавам ги ,че имам запазена палка от детските години! Ще се срещнат с нея!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Допълнение!
11.09.2022 15:44
Да, когато разказах това нещо на бъдещия директор на Цеаст Торино, тогава той отреагира ,че заради него в Италия щях да съм милионер!
Разбира се, имаше и общи впечатления от мен!
цитирай
5. sekirata - НЕ СТАВА ,ДРАГИ!
11.09.2022 17:25
ТУК ВЪРЛУВА ЕДНА ТАЙФА ОТ УЖКИМ БЪЛГАРИ, АМА НАДАЛИ
ПРИ ТОВА ЗАРЯЗАЛИ РОДИНАТА СИ КАКТО Я НАРИЧАТ!

ПРОДАЛИ СЕ.

ДАЛИ ЩЕ ГИ ПОКАНЯТ НА ЗАКУСКА В АМЕРИКАНСКОТО ПОСОЛСТВО...ХА ХА ...НАДАЛИ.


ЛЕК ДЕН!

цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Анита!
11.09.2022 21:13
5. sekirata - НЕ СТАВА ,ДРАГИ!
17:25
ТУК ВЪРЛУВА ЕДНА ТАЙФА ОТ УЖКИМ БЪЛГАРИ, АМА НАДАЛИ
ПРИ ТОВА ЗАРЯЗАЛИ РОДИНАТА СИ КАКТО Я НАРИЧАТ!

ПРОДАЛИ СЕ.

ДАЛИ ЩЕ ГИ ПОКАНЯТ НА ЗАКУСКА В АМЕРИКАНСКОТО ПОСОЛСТВО...ХА ХА ...НАДАЛИ.


ЛЕК ДЕН!

цитирай

Изтрий

Най- страшен е Българин на чужда служба!
По- турчин е от султана и е по-католик ,дори от папата!?
Сазваха им еничари в службата !
Но еничарите са набирани зорлен, тези са доброволци -еничари

Да говориш срещу руснаци, разбирам, прави са били гърци и сърби, които са казвали за нас на цар Александър ,че греши с Българите! Неблагодарно племе сме и утре ще сме срещу него!?
Или с обикновена липса на първите седем години, при които, те определено липсват!
Но да плачеш за англичаните, заради които във всакя фамилия има поне един убит, това е доброволно еничарство!?

Лека нощ!
цитирай
7. panazea - Теория и практика !
11.09.2022 21:15
Най-добрата комбинация е , когато теорията е свързана с практиката.
Око да види , ръка да пипне !
Така се правят откритията .
Достатъчно е моралното удовлетворение да можеш и да го направиш !
цитирай
8. kvg55 - leonleonovpom2,
11.09.2022 21:44
Ха-ха-ха!
Разсмя ме!
Добре си го описал. Само че това се е случило, ако не преди да се роди Той, то когато не е бил наясно със света. Със себе и сега все още не е наясно. И като допълнителен минус – случило се е по времето на социализма.
Отношението Му към събитията преди реставрацията на капитализма го знаеш. Макар че тогава е било и събитието на Неговото раждане, откогато всъщност за Него и започва историята.
Затова от Него за себе си ще четеш само за периода, след запознанството ви в blog. Което всъщност и прочете вчера и днеска в коментарите Му при мен.
Интересно е, че моята и твоята биографии, написани от Него, са еднакви.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
11.09.2022 21:44
7. panazea - Теория и практика !
21:15
Най-добрата комбинация е , когато теорията е свързана с практиката.
Око да види , ръка да пипне !
Така се правят откритията .
Достатъчно е моралното удовлетворение да можеш и да го направиш !
цитирай

Изтрий

Благодаря ти, Тони!
Да, това е удоволствието в работата Да видиш решението, дошло от тебе!
Тук разнищих всичко, включих нещата в докторат, след години получих и много пари, ефектът беше голям ,но ги разпредилих процентно между много хора, а аз взех символини левчета отгоре Въпреки че всичко свърших сам, но имах безрезервна подкрепа и не можех да бъда алчен!
Спомням си, правех някакви графики, в другия край на кабинета шефката и колежките говореха тихо Не ми пречеха приказките, никога не съм реагирал като говорят, но шефката беше угрижена и се вслушах И те бяха забелязали И я попитаха, какво има
Труден проблем ни дали, чуди се на кого да го възложи? Каза какво е Мъртво мълчание Обади се колежската ,която беше с мен в кабинета, сигурна ,че не слушам

-Само Иван! Той ще изтръшка всичко и ще го реши! Аз ще правя каквото каже! Ще помагам И останалите ще помагат, успокой се!
Така и стана

С тази работа направих част от доктората и казах с титлите дотук!
Стига ми удоволствието, което изпитвам от решението на проблем
Признанието е важно, че си изобретил нещо полезно, другото е суета
Е, идваха професори от БАН Като пате в кълчища Пращаха мен да помагам Но и от производството ме търсеха за помощ, при нещо неизпълнимо
И като им кажех аргументирано на професорите ,кое може да стани и кое не, при не, си взимаха безропотно багажа!
Отказвах и разни изобретатели, един ходил и при Жерпьо и получир карт бланш да пълни полимер с вода? Директорът го прати при мен, човек на президента е Докато говорехме надълто и широко , обадих се в халето, да включат ва подгряване екструдера
Отидохме там Вклачих го да работи с пластмасата Посочих температурите от 250 градуса Знае ли какво става с водата при тази температура? И пресоването е при близка температура Как да я вкараме , водата?
Прибра си мълчаливо багажа и повече не се появи!
Всичко най- добро , Тони!

П.П.Има някакъв проблем в сайта!?
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
11.09.2022 22:17
8. kvg55 - leonleonovpom2,
21:44
Ха-ха-ха!
Разсмя ме!
Добре си го описал. Само че това се е случило, ако не преди да се роди Той, то когато не е бил наясно със света. Със себе и сега все още не е наясно. И като допълнителен минус – случило се е по времето на социализма.
Отношението Му към събитията преди реставрацията на капитализма го знаеш. Макар че тогава е било и събитието на Неговото раждане, откогато всъщност за Него и започва историята.
Затова от Него за себе си ще четеш само за периода, след запознанството ви в blog. Което всъщност и прочете вчера и днеска в коментарите Му при мен.
Интересно е, че моята и твоята биографии, написани от Него, са еднакви.
цитирай

Изтрий

Знам ,че е на около 50 години, сега! Когато умря Брежнев, на какъв тормоз е бил подлаган? Що за въображение?
Че аз на десет години напъвах да карам количка със сто килограма сол? Не ми дадоха естествено, но друга работа ми разрешаваха Като станах на 14 и видяха ,че не ме затрлуднява, вече, карах И влакчето със сол карах, за ужас на майка ми
Като войводата Вълко ! Баща ми разправя, питали го , какъв тормоз е имал в Турско, че е станал хайдутин/ има паметен знак, заедно с прадядо ми-Казвал - Ех дяца, караха ни по Велики пости пържена сланина с яйца да ядем! Това е по време на големия глад-тридесетте години Баща ми казваше-Говори, а ние децата, на нас лигите ни текат Де да имашесланина с яйца
Като се пръкна фалшивото СДС ,бях бир парче активист, нищо друго!
Но един възрастен човек ме засякъл и на тясна, пуста улица ме заговори! Посочи ми един керемиден покрив на стара къща и каза- Момче, да знаеш, бях дете преди войната и бях толкова гладен, че керемидите на тази къща исках да изям! Внимавай, ще докарате нещата така, за вашите деца!
Без коментар
.....
Седнал на краставичар, краставици да продава! Аз бъркам ли се в компютрите му, да му обяснявам как нещата стоят там? Чак такъв идиот не съм!
Че аз съм завъшил и факултет за политика,какво мисли, че съм бос в нея ли! Имам и диплом за това!

Е, имаме общи виждания върху нещата, принципно, не слагачески! Това наистина е уловил, въпреки, че прави грешно тълкуване!Не можем да сме доволни с богата трапеза , а някой до нас да няма и троха хлаб И да сме щастливи от това?
Въпрос на първи седем години!

Хубава вечер!

Някакъв проблем в сайта има
Е, сега е моментът да демонстрира умения! Те се показват за нещо добро, не за зло!
Гледам ,че коментарите са над десет, а броячът е"замръзнал" на 5?
цитирай
11. sorossadistfucking - Разликата между гордата пчелата и нахалната муха е в това, че почти НИКОГА НЯМА ДА ВИДИШ ПЧЕЛАТА ДА СЕ ДОБЛИЖИ И ПИЕ СОК ОТ Л***ТА, щото са храна на мухата.
11.09.2022 23:11
Разликата между гордата пчела и нахалната муха е в това, че почти НИКОГА НЯМА ДА ВИДИШ ПЧЕЛАТА ДА СЕ ДОБЛИЖИ И ПИЕ СОК ОТ Л***ТА, щото са храна на мухата. А тва, че мухата а*ка връз меда, то е защото няма божията потенция да твори. Дявола без работа праи гнусотии...

nedovolen написа:
Не знам на кой гс си го посветил, не ме интересува. Не съм много в час, затова, което пишеш.
Знам едно, което преди малко писах.
Пчелата никога не си губи времето, да обяснява на мухата разликата между меда и л.ното.
ПС - забравих да сложа
:)))

цитирай
12. nedovolen - К11
12.09.2022 01:23
Говедо ако срещне цвете, ще го стъпче. Човек ще го откъсне. Пчелата ако срещне цвете, ще направи от него мед. И мъдреца и светеца не могат да правят мед. Могат само да го ядат.
Рано се наспах, та затова.
:)))
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
12.09.2022 08:21
11. sorossadistfucking - Разликата между гордата пчелата и нахалната муха е в това, че почти НИКОГА НЯМА ДА ВИДИШ ПЧЕЛАТА ДА СЕ ДОБЛИЖИ И ПИЕ СОК ОТ Л***ТА, щото са храна на мухата.
11.09 23:11
Разликата между гордата пчела и нахалната муха е в това, че почти НИКОГА НЯМА ДА ВИДИШ ПЧЕЛАТА ДА СЕ ДОБЛИЖИ И ПИЕ СОК ОТ Л***ТА, щото са храна на мухата. А тва, че мухата а*ка връз меда, то е защото няма божията потенция да твори. Дявола без работа праи гнусотии...

А ,мухата обича меда и падне ли Й, не му прощава! Нали има и приказка, налита като муха на мед! Както въпростия хиперкомпютърен специалист На който САЩ разчитат да им оправи компютрите! А, сега е моментът, да демонстрира познания, когато системата в блога явно има проблеми!
Оправи ли я, ама не с приказки, такива познавам прекрасно, за да им се вържа , а реално, ще се извиня за някой остри приказки, въпреки ,че са предизвикани
Мухата налита на мед, но има и мухоловки Едни дълги ленти, намазани щедро с мед Толкова и е силен нагонът, че ,въпреки че вижда уловените на нея съпплеменнички, налита и тя самата става жертва!
Като овце са Затова се казва на някои ,че имат акъл на муха!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави ,Николай!
12.09.2022 08:25
12. nedovolen - К11
01:23
Говедо ако срещне цвете, ще го стъпче. Човек ще го откъсне. Пчелата ако срещне цвете, ще направи от него мед. И мъдреца и светеца не могат да правят мед. Могат само да го ядат.
Рано се наспах, та затова.
:)))
цитирай

Изтрий

Да ,мъдрецът и светецът не са пчели, правещи мед, на приказките им са сладки като мед за душата!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Поучителен, действителен случай!
12.09.2022 17:03
В началните години на Нефтокомбината, при пуск на машина-американска се появява неочакван проблем Който не може да се реши И тя откозва ад се здейства! Идва и Български инженер в тази област И намира решение Машината заработва без проблем
Амириканецът си тръгва Сбогува си приятелски с Българския инженер и пита , може ли ,като се прибере, да въведе тази рационалицая в завода, за избягване не риск от подобни случаи Българинът казва ,че няма нищо против ,той също ще направи рационализация
Американецът пита- Колко пари ще получи за това?- Българинът казва ,че в рамките на 80- 100 лева!/половин заплата тогава/ И задава същия въпрос на американеца! Американецът отговаря, че за тази корекция ще получи толкова пари, че може до края на живота си да не работи!
цитирай
16. panazea - Така е , Лео ! Американците на времето ценеха умните и способни хора и ги привличаха в америка.
13.09.2022 12:38
leonleonovpom2 написа:
В началните години на Нефтокомбината, при пуск на машина-американска се появява неочакван проблем Който не може да се реши И тя откозва ад се здейства! Идва и Български инженер в тази област И намира решение Машината заработва без проблем
Амириканецът си тръгва Сбогува си приятелски с Българския инженер и пита , може ли ,като се прибере, да въведе тази рационалицая в завода, за избягване не риск от подобни случаи Българинът казва ,че няма нищо против ,той също ще направи рационализация
Американецът пита- Колко пари ще получи за това?- Българинът казва ,че в рамките на 80- 100 лева!/половин заплата тогава/ И задава същия въпрос на американеца! Американецът отговаря, че за тази корекция ще получи толкова пари, че може до края на живота си да не работи!

Сега са пред разпад ! Мукти култи им изигра лоша шега !
цитирай
17. shtaparov - Откривателския нюх е в кръвта ти- поздравления!
25.09.2022 04:18
Хареса ми много основната мисъл,която си споделил тук:

"Тълкуването е за специалисти, но и с тях си имах проблеми, докато го проумеят ?Защото в книгите пишело друго?

Затова не се доверявам сляпо на написаното"

Това правим сега и в историята- не се доверяваме сляпо на написаното в книги и учебници,искаме да прочетем сами изворите за България и се оказва че има много неща,които "специалистите" още не са проумели и не искат да ги напишат в учебниците,понеже в чуждите книги пишело друго!...
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
26.09.2022 09:19
17. shtaparov - Откривателския нюх е в кръвта ти- поздравления!
25.09 04:18
Хареса ми много основната мисъл,която си споделил тук:

"Тълкуването е за специалисти, но и с тях си имах проблеми, докато го проумеят ?Защото в книгите пишело друго?

Затова не се доверявам сляпо на написаното"

Това правим сега и в историята- не се доверяваме сляпо на написаното в книги и учебници,искаме да прочетем сами изворите за България и се оказва че има много неща,които "специалистите" още не са проумели и не искат да ги напишат в учебниците,понеже в чуждите книги пишело друго!...
цитирай

Изтрий

Да ,такива сме с тебе Не сме от разпространения вид папагали!
Аз изживях низходящо развитие към тях-от уважение към задълбочените им звания до отвращения от невъзможността им да ги използват?! Мислил съм по този феномен, защо е така? И отговорът не беше труден Нима съм забравил, как пеещият урока, като го спрат за нещо, иска да почне отново, пресякла се е нишката
Че как ще искаш от такъв, като се появи нещо, което не е чел, да го разреши?

Спомням си, как реших задача на класна ,давана на кандидат студентски изпити, която никой не решил! Играх си цял час, какво ли не опитвах, намерил бях капана в нея И я реших ,според мен случайно И забравих за нея Да ,но като върна класните учителят ме изкара на дъската, да я реша
Изтръпнах-ами и ако сега се повтори същото, като при класната? Да зачерквам, да експериментирам?
Да, но не се повтори Реших я от раз За десетина минути, две дъски изписах! Това зубрач, само знаещ теоремите да доказва, посмъртно не може да направи
Затова те имат алергия от такива, като нас!

Всичко най-добро, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9138881
Постинги: 1349
Коментари: 29650
Гласове: 102601
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031