Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2016 14:46 - Орелът
Автор: faktifakti Категория: Поезия   
Прочетен: 5565 Коментари: 19 Гласове:
20

Последна промяна: 26.10.2016 15:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



***
Ураганът гнездото събори,
семейството изгуби си орелът.
И няма със кого да спори,
не помни на гнездото си моделът.
Къде да отлети сега не знае,
тъгата си да отнесе далече.
Гората му на борове ухае,
но полета със никой не споделя вече.
Застана той на пътя на стрелата,
прониза гърлото му тя.
И каза - срещам те най - бялата,
в широкото поле - една мечта.
Аз твой ще бъда, приеми ме,
при тебе идвам за почивка.
Безвремието заедно ще атакуваме
и литна той с мъжествена усмивка.
Ала орела никой не посрещна
и тя дори не отговори.
Но той я виждаше изящна,
летейки във високите простори.
Въздъхна и прибра крилата
и спусна се до свойто тяло.
Постави с човка капчица от небесата
на мястото, сърцето дето бе туптяло..
Не ме осъждай гордо мое тяло,
аз исках най- прекрасната да имаш.
А теб от самота те е боляло,
защото ти компромисите не приемаш..
Над него разцъфтяла вишна,
с цветчета тихо се разплака
и тялото покри с въздишка,
а ароматът й с душата му се скриха в мрака..







Тагове:   орелът,


Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vesever - Отдавна обичам орлите. Преди го...
26.10.2016 20:15
Отдавна обичам орлите. Преди години видях един орел да лети високо над планината.
Беше в преломен момент в живота ми и имах нужда да видя точно орел - свободен в полет.
Предишният ден бях видяла малко птиче в клетка и не ми излизаше от ума, а в момента, в който видях орела, нещо в мен "избухна" и аз излетях с него.
По-късно чух, че орлите летят винаги сами, но създават двойка за цял живот.
Спечелиха ме, защото по някакъв начин се чувствам като тях.
Поздрави, Ева!
цитирай
2. faktifakti - хубаво е, когато човек прави правилни асоциации,
26.10.2016 20:31
които му помагат.
поздрави :)


vesever написа:
Отдавна обичам орлите. Преди години видях един орел да лети високо над планината.
Беше в преломен момент в живота ми и имах нужда да видя точно орел - свободен в полет.
Предишният ден бях видяла малко птиче в клетка и не ми излизаше от ума, а в момента, в който видях орела, нещо в мен "избухна" и аз излетях с него.
По-късно чух, че орлите летят винаги сами, но създават двойка за цял живот.
Спечелиха ме, защото по някакъв начин се чувствам като тях.
Поздрави, Ева!

цитирай
3. hel - Ох, от самота боли! Не те радва вито ...
27.10.2016 00:33
Ох, от самота боли! Не те радва вито аромата на гората, нито животът. Не ми стана ясно обаче дали търси семейството си или нова мечта... Е каквото и да е, важното е, че търси изход. А накрая идва и прозрението му, че тялото го е боляло от самота.
Хареса ми. Поздрав, Еви!
цитирай
4. faktifakti - приказка с отворен край :)
27.10.2016 11:22
поздрави и усмивки


hel написа:
Ох, от самота боли! Не те радва вито аромата на гората, нито животът. Не ми стана ясно обаче дали търси семейството си или нова мечта... Е каквото и да е, важното е, че търси изход. А накрая идва и прозрението му, че тялото го е боляло от самота.
Хареса ми. Поздрав, Еви!

цитирай
5. zemela - И аз имам слабост към орлите. Нап...
27.10.2016 15:26
И аз имам слабост към орлите. Напомни ми нещо, което писах преди доста време. Ако ти е интересно, погледни тук:
http://zemela.blog/izkustvo/2012/08/22/prikazka-za-orlovoto-krilo.990905?reply=4249613
цитирай
6. makont - Като мандариновите патици,
27.10.2016 15:30
вярност, хармония и чистота. За какво е тялото, когато сърцето го няма! Поздрави Еви, тъжно но красиво!
цитирай
7. faktifakti - не се отваря, копирай ми го тук
27.10.2016 18:47
:)

zemela написа:
И аз имам слабост към орлите. Напомни ми нещо, което писах преди доста време. Ако ти е интересно, погледни тук:
http://zemela/izkustvo/2012/08/22/prikazka-za-orlovoto-krilo.990905?reply=4249613

цитирай
8. faktifakti - за какво е тялото, когато сърцето го няма :) бинго
27.10.2016 18:48
:)

makont написа:
вярност, хармония и чистота. За какво е тялото, когато сърцето го няма! Поздрави Еви, тъжно но красиво!

цитирай
9. sestra - Тяло без сърце живо няма.
27.10.2016 19:59
Идеята, че би могло е флирт със смъртта. А тя... не обича флиртове. Като четях този загадъчен текст, помислих си, че най-голямата мощ се вкоренява дълбоко само в бездънната ранимост.
цитирай
10. faktifakti - бездънна ранимост, замисли ме..
27.10.2016 22:13
sestra написа:
Идеята, че би могло е флирт със смъртта. А тя... не обича флиртове. Като четях този загадъчен текст, помислих си, че най-голямата мощ се вкоренява дълбоко само в бездънната ранимост.

цитирай
11. solinvictus - Орелът е "слънчев символ&...
27.10.2016 23:42
Орелът е "слънчев символ" използван е за потвърждение на Силата му .Всички "стандарти в Римската Империя са орли,някои са изгубени в битки и след това са се провеждали наказателни акции срещу тези ,които са го присвоили .В историята на Рим не са открити само три и се считат за изгубени.Аз видях "римския "стандарт на Наполеон ,мога да ти го покажа ако искаш? :)
цитирай
12. faktifakti - искам разбира се,
27.10.2016 23:51
обогатяваш ме с интересна информация.:)

solinvictus написа:
Орелът е "слънчев символ" използван е за потвърждение на Силата му .Всички "стандарти в Римската Империя са орли,някои са изгубени в битки и след това са се провеждали наказателни акции срещу тези ,които са го присвоили .В историята на Рим не са открити само три и се считат за изгубени.Аз видях "римския "стандарт на Наполеон ,мога да ти го покажа ако искаш? :)

цитирай
13. nalia - Една от малкото птици,
28.10.2016 08:48
които не летят в ято.
Поздрави, Ева!
цитирай
14. faktifakti - твоето е по- хубаво :)
28.10.2016 10:24






Било ли е или не е било -
не зная вече, много време мина.
Един орел с прекършено крило
трепереше сломен до храст къпинов.

Край него спрях, посегнах с цел добра,
той с остър вик отблъсна ми ръката -
отказа да приеме помощта
от страх - да му не взема свободата.

Какво да сторя!? Имах само хляб.
Напълних шепа с пръхкави трошици,
вода от близко изворче налях,
но как ли, Боже, се лекуват птици?

И как се връща в синия простор
най-гордото създание - орела -
с прекършени крила, с помътен взор...
Каква ли орис тук ме е довела -
безпомощна, смутена да стоя,
да виждам как умира свободата!?
Водата бистра, шепата храна,
не ще му върнат силата в крилата.

Но спря на мен мънистени очи
раненият приятел. Доверчиво
до дланите ми сам се приближи,
прошепна ми: "Ти дълго ще си жива,
а аз умирам. Здравото крило
оставям ти. Без него ще пристигна
на оня свят. Дори да е едно,
на тебе вероятно ще ти стигне.
Зажалиш ли за волност и летеж,
копнееш ли небето да достигнеш,
спомни си, че поиска тук да спреш,
да ме спасиш, обратно да ме вдигнеш.
За туй ти давам здравото крило -
върни поне едното сред простора,
то няма с твоя дух да е само -
живеят много птици, скрити в хора.
А ти ще можеш леко над прахта
и над калта човешка да политнеш..."
Потрепна за последно и умря
и моята душа превърна в скитник.

Сега зоват ме мощно планини
и върхове, без рамки и предели,
примамват ме онези висини,
които завеща ми сам орелът.

Било ли е или не е било,
не помня. Всичко времето поглъща.
Но всяка нощ орловото крило
закрепнало в съня ми се завръща.




zemela написа:
И аз имам слабост към орлите. Напомни ми нещо, което писах преди доста време. Ако ти е интересно, погледни тук:
http://zemela/izkustvo/2012/08/22/prikazka-za-orlovoto-krilo.990905?reply=4249613

цитирай
15. faktifakti - да, невероятна птица е орелът
28.10.2016 10:27
почти недостижима



nalia написа:
които не летят в ято.
Поздрави, Ева!

цитирай
16. shtaparov - Това е като извадка от живота- нежно ...
28.10.2016 17:54
Това е като извадка от живота- нежно и разтърсващо,реалистично и баладично...
цитирай
17. flymore - Едно от най-силните в жанра стихо, възпяващо
29.10.2016 15:16
силата на свободата, мъжката закрила и всеотдайността, ранимоста на душата и болката от самота.
Поздрави, мила Факти!
<3
цитирай
18. faktifakti - радвам се, че ти хареса:)
29.10.2016 22:56
shtaparov написа:
Това е като извадка от живота- нежно и разтърсващо,реалистично и баладично...

цитирай
19. faktifakti - поздрави, мила и благодаря
29.10.2016 22:56
flymore написа:
силата на свободата, мъжката закрила и всеотдайността, ранимоста на душата и болката от самота.
Поздрави, мила Факти!
<3

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: faktifakti
Категория: Поезия
Прочетен: 3092308
Постинги: 949
Коментари: 9090
Гласове: 23356
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930